Black Hill Salomon-Suunto: tým, kterému se daří

Patří k těm oblíbeným, na které se každý rok těším. A nejsem sám. Konkurence na Jesenickém tvrďákovi byla letos opravdu velká – přijeli všichni ti, se kterými se potkáváme na adventure race i survivalech. Tedy od začátku bylo jasné, že to bude boj. A taky byl. Už jen vymyslet, co si vezmu na sebe. Počasí nic moc – takže to chtělo vymyslet něco, v čem nebude zima při ranním sjezdu z Pradědu, a zároveň v čem se pak nebudu potit v dalších disciplínách.

Ne že bych se jindy nesoustředil, ale tady jsem musel ještě více, protože šlo o minuty. Chyby se tentokrát neodpouštěly – takže třeba při orienťáku jsem si opravdu dával pozor a při bikových etapách si přál, abych neměl defekt jako loni. Nebyl čas ztrácet čas v depech. Žádné převlékání, žádné dlouhé zdržování jídlem a pitím. Doplnit síly jsem musel na kole.

Petrecek Jesenicky tvrdak 2015-5

Od Slezské Harty, kde jsme jezdili na kajaku, jsme na prvních čtyřech místech jeli těsně za sebou a tak to zůstalo téměř celý závod. Na jedné z bikových kontrol, ke které jsme museli doplavat do středu jezírka, jsem nesundával tretry, přilbu ani dres – až tak jsem šetřil čas. Často jsme se s klukama potkávali v depech a to jen potvrdilo, že jsou mezi námi opravdu nepatrné rozdíly. Inline, lanové aktivity, orientační běh, horský orientační běh – stále nebylo rozhodnuto a nebylo jasné, která trojice bude letos na bedně. Závěrečné horské kolo to rozseklo – první dojel Pavel Štryncl, za ním s minutovou ztrátou Jarda Krajník, který mě předjel v posledním stoupání. Už jsem neměl na to udržet druhé místo. Na špurt už nezbyly síly. Takže letos třetí místo, ale opravdu hodně vyrovnaný závod a boj až do cíle. Celá bedna v barvách Salomon/Suunto – Pavel Štryncl, Jarda Krajník, Tomáš Petreček.

Petrecek Jesenicky tvrdak 2015-6

Týden na odpočinek a hned na další důležitý závod a na druhý konec republiky – na Berounsko. I letos jsme se s Jardou Krajníkem zúčastnili jako tým Black Hill/Salomon MČR v přírodním víceboji dvojic – EPO survival. Start ve tři hodiny ráno je něco, na co se člověk tak úplně netěší, ale jakmile vystartuje, už je to tak nějak jedno. Navíc začíná brzy svítat, takže po tmě se závodí opravdu jen zhruba hodinu a půl. Běh, kánoe, inline, lezení. Zrovna lezení nebylo úplně nejlepší, protože večer hodně pršelo a skály byly mokré. Člověk si tak musel dobře rozmyslet, kdy se na tuto disciplínu vydá. Závodníci si totiž mohli postup volit sami, pořadí kontrol nebylo povinné. Omezením byl časový limit třináct hodin.

My jsme jako nejlepší variantu vyhodnotili jít lézt už brzy ráno a vyhnout se odpolednímu návalu na tomto stanovišti. Nakonec nám to vyšlo – vylezli jsme i na vlhké skále obtížné cesty a nasbírali tak dostatek bodů. Další postup už byl pro nás takticky jasný – posbírat bodově nejdůležitější stanoviště a při cestě mezi nimi vzít i bikové kontroly za méně bodů. Cesta nám s Jardou rychle utíkala – vzájemně jsme se doplňovali. Nejdůležitější pro nás bylo absolvovat dlouhou trekovou etapu (cca 3 hodiny) v rozumném čase, abychom stihli posbírat po cestě zpět co nejvíce kontrol. Největší naši soupeři – Pavel Štryncl s Honzou Obuškevičem a Roman Šinkovský s Honzou Císařem –  jeli rozdílené postupy, proto jsme neměli představu, jak na tom jsme. Podařilo se nám posbírat všechny kontroly, které jsme naplánovali, na závěr slanili do Berounky a doběhli do cíle. Postup nám vyšel, fyzicky nám závod také sedl, takže jsme s Jardou Krajníkem obhájili první místo z loňského roku. Týmu Black Hill/Salomon se dařilo i v mixové kategorii – zvítězili Pavel Kurz se Zuzkou Wernerovou. V ženách také v našich barvách Barbora Válková a Hanka Krajníková.

V týdnu jsem si ještě zaběhl dva závody v orientačním běhu na Máchově jezeře v rámci MČR hasičů a policistů. Tady nás prověřil těžký terén místních pískovcových skal. O víkendu jsem se pak zúčastnil závodu Atlas adventure v okolí kružberské přehrady, kde jsme s Petrem Veličkou vybojovali v desetihodinovém závodě první místo. Teď už tedy definitivně vše směřuje k přípravě na expedici, na kterou s Márou Holečkem vyrážíme začátkem července.

Vybavení, které jsem při závodech používal: